Denuncia per contingut inadequat

Quan no es fa fitness també s'entrena

 -

Importància del descans i la recuperació

El descans i la recuperació suposen un elevat percentatge d'èxit en el nostre entrenament. I és que està demostrat que quan no es fa fitness també s'entrena, perquè dels nostres hàbits dependran directament els nostres resultats i els nivells que puguem aconseguir a les nostres sessions d'entrenament.

El fitness exigeix constància i disciplina, en la freqüència i en el grau d'implicació. Un esportista que està sotmès diàriament a aquest tipus de rutines pot disminuir notablement el seu rendiment i fins i tot arribar a estancar-se si, per exemple, no segueix una dieta adequada, si li falta hidratació o si arriba a nivells de sobre-entrenament. De la mateixa manera que no volem bloquejar-nos en el sub-entrenament, passar la barrera de l'entrenament òptim pot menyscabar els nostres èxits esportius.

El mateix passa amb el descans i amb els temps de recuperació. Si no es respecten, si no es compleixen uns mínims, estem forçant al nostre organisme i portant al nostre cos al límit. Aconseguirem perdre la gana, sentir-nos cansats, irritables i, el més probable, es que patim d'alguna lesió, ja que aquest estat de deteriorament causat per un descans i recuperació inadequats no només ens afecta físicament, sinó també a nivell neuromuscular.

A l'hora de dissenyar el nostre programa d'entrenament no només hem de prestar atenció a variables com el volum o la intensitat l'exercici, sinó que haurem de ser molt meticulosos amb els temps de descans i recuperació.

Cada persona és diferent i també és diferent planificar l'entrenament de fitness per a un aficionat que per a un professional, algú que està acostumat a fer exercici de forma habitual i amb una intensitat alta o molt alta.

Si no ens queda clar com podem determinar les nostres necessitats, convé que demanem consell a un expert que pugui valorar el nostre cas particular. El que sí podem tenir en compte és que generalment el nostre cos necessita d'unes quaranta-vuit hores entre sessions per a poder estar al cent per cent.

Això vol dir que en aquest marge de temps podem dedicar-nos a activitats de tipus més recreatiu i general, que suposin una baixa intensitat i ens distreguin al mateix temps, en el cas dels principiants. En el cas dels esportistes de més nivell suposaria prendre la decisió de planificar el nostre entrenament per zones, tren superior uns dies i tren inferior els altres, ja que en alternar les sessions d'exercici d'aquesta manera, estaríem permetent el descans i recuperació de la zona que s'ha exercitat.

Deixa el teu comentari Quan no es fa fitness també s'entrena

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom