Denuncia per contingut inadequat

Les marques de les estrelles de futbol

 TAGS:Les estrelles de futbol promocionen marques però el fet és que, al final, ells mateixos o els seus equips són la marca que serveix per a publicitar joies, perfums, roba o rellotges. És el cas de Messi, Cristiano Ronaldo i Iker Casillas. 

Però, quan va començar aquesta febre del màrqueting que ha atrapat a les millors figures del futbol patri i internacional? La veritat és que poca gent pot sospitar la resposta, ja que aquest ímpetu publicitari té les seves arrels gairebé a la 2ª Guerra Mundial

Sí, com ho sentiu. Poc abans d'aquest moment, dos germans alemanys van crear sengles marques de roba esportiva, els èxits de les quals les han catapultat a trobar-se en el rànquing de les primeres fins i tot avui dia. Es tracta d'Adidas i Puma.

La seva rivalitat va traspassar les barreres empresarials i en el seu afany per aconseguir el número u en vendes de sabatilles i equipaments esportius, Puma va arribar a un acord amb Pelé a la final de la FIFA World Cup de 1970. Just abans que el famós futbolista llancés la sacada d'inici del partit, Pelé es va aturar un moment per lligar-se bé els cordons de les seves Puma King Football... un moment per a la història que va ser captat per tots els mitjans de comunicació presents al lloc. 

Avui dia, Lionel Messi i David Villa són els encarregats de posar imatge de professionalitat, de mestratge i de joc net, al posar per a la campanya publicitària de les AdiZero d'Adidas. Les botes més lleugeres del món també són portades per Zidane, una altra figura que es presta al màrqueting de marques esportives com a conseqüència de la seva reeixida carrera futbolística. I és que no hi ha com aconseguir que un gran futbolista porti les botes perquè els aficionats es llancin a comprar material esportiu. 

No només les firmes relacionades amb l'esport elegeixen els números u del futbol mundial per als seus anuncis, també les de roba els busquen per als seus espots. D'aquí la col·laboració de Piqué amb Mango o de Beckham amb H&M, tot i que aquest últim ha explotat la seva imatge apareixent en campanyes de marques com Armani, on es va fer encara més famós després d'aparèixer en tanques publicitàries de tot el món en calçotets per primera vegada i presumint de tatuatges. 

També en roba interior hem pogut veure en Cristiano Ronaldo fent de model per a Armani Underwear encara que ens va agradar més fent els seus primers passos amb Nike i amb una mica més de roba. Tot i que res ha d'envejar un planer Iker Casillas, a l'espot de la cervesa Mahou, on apareix al costat d'algun dels seus amics. I sembla que es va divertir, perquè mesos després vam poder veure'l amb Iniesta en l'anunci del BBVA. Donar la cara per un banc en els temps que corren és la millor prova per demostrar que els futbolistes són la millor estratègia de màrqueting per vendre qualsevol cosa... una imatge val més que mil paraules. 

I tu, amb quina marca t'identifiques? Quina anunciaries? Et recomanem algunes de les botes de futbol que anuncien les estrelles internacionals:

Deixa el teu comentari Les marques de les estrelles de futbol

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom