Denuncia per contingut inadequat

Els 7 tipus de força en fitness

 TAGS:El fitness, com a modalitat esportiva, treu el millor de nosaltres mateixos i ens permet desenvolupar la nostra força de moltes formes diferents. En les següents línies repassem els 7 tipus de força que practiquem durant un entrenament de fitness complert i què significa el exercitar cadascuna d'elles.

Però, abans de seguir, cal fer una parada tècnica per desgranar el concepte de força que ens permetrà entrar en la matèria a fons. El diccionari de la RAE (Real Acadèmia Espanyola de la Llengua) ofereix fins a 16 definicions de força.

Ens quedem amb la 1ª definició: vigor, robustesa i capacitat per moure alguna cosa o a algú que tingui pes o faci resistència, com per aixecar una pedra, llençar una barra, etc. Encara que el nostre objectiu s'encamina més a la 7ª definició de la RAE: estat més vigorós d'alguna cosa. Un estatus que volem assolir gràcies al fitness que modelarà el nostre cos i ens farà flexibles i resistents.

Amb les taules d'exercici adequades exercitarem la nostra força, que no és altra cosa que la capacitat del múscul per generar tensió independentment del grau d'escurçament. Decidir quina força volem potenciar ens ajudarà a l'hora, tant de comprar màquines i aparells de fitness com de comprar accessoris de fitness.

Sempre respectarem els límits que estableixi la nostra força relativa: capacitat per generar la màxima tensió muscular tenint en compte certs paràmetres com edat, sexe i pes corporal. És la lògica que s'imposa al concepte de força absoluta: capacitat per generar la màxima tensió muscular en un moviment sense tenir en compte cap paràmetre condicionant.

Si busquem millorar els nostres nivells de resistència, haurem d'orientar el nostre entrenament a la força resistència, que no és sinó la capacitat per mantenir un esforç muscular, amb una intensitat mitjana o submàxima (40% - 85% de força màxima), durant el major temps possible.

Per contra, els exercicis de força velocitat desenvolupen la nostra capacitat per moure un pes en el menor temps possible. Estàn molt relacionats amb el concepte de força explosiva, que està basat en una sola repetició en un exercici per buscar la capacitat de moure el màxim pes possible. En aquest tipus d'exercicis veiem el grau màxim de tensió que pot generar un múscul durant un esforç de caràcter únic.

Per acabar, farem un repàs a dos conceptes molt precisos, que encara que sonen de manera semblant, no tenen res a veure l'un amb l'altre. La força màxima isotònica és la capacitat per generar la màxima tensió muscular durant un exercici dinàmic i la força màxima isomètrica busca generar la màxima tensió muscular evitant que aquesta resulti en modificacions de qualsevol tipus en el grau d'escurçament de les fibres musculars .

Que la força us acompanyi ... i que ens acompanyi a tots els que practiquem fitness. I si vols potenciar-la, et recomanem comprar material de fitness com aquest:

Deixa el teu comentari Els 7 tipus de força en fitness

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom