Denuncia per contingut inadequat

Com curar les butllofes

 - Portes temps entrenant, es pot dir que la teva preparació és perfecta. Has seguit fil per randa les indicacions del teu preparador o entrenador per estar a punt per a la competició. No t'ha escapat cap detall, fins i tot t'has comprat unes noves sabatilles de running per a estrenar-les “el dia D”... Error! 

Just el dia de la teva primera cursa important, comences a córrer i als pocs minuts notes una petita molèstia en algun lloc dels teus peus. El taló, el dit petit, la planta... No li dónes importància i continues. Al cap d'una estona la molèstia es converteix en dolor, tant fins i tot que la teva forma de córrer comença a canviar i a afectar el teu rendiment. 

Tant d'esforç per a res, acabes amb unes lletges i doloroses butllofes que t'impedeixen millorar el teu registre esportiu i fins i tot entrenar en els dies següents. Què podem fer per evitar la seva aparició? Un cop apareixen, com alleujar-les i curar-les? A continuació t'oferim alguns petits consells que et poden ajudar a minimitzar els efectes de les butllofes. 

Val més prevenir

La prevenció és el primer pas per evitar que butllofes i escorxadures ens amarguin la vida, i hi ha coses que convé tenir molt en compte i ens seran molt útils: 

El calçat de running 

Un calçat inapropiat per a la nostra activitat, encara que creguem que ja està adaptat al nostre peu per l'ús, o un d'excessivament dur, per ser massa nou, pot provocar friccions en diferents parts del nostre peu que acabin convertint-se en butllofes. El millor és, segons la nostra pròpia experiència en entrenar, fer servir el calçat que millor creiem es vagi a adaptar al nostre peu en condicions de competició. Si és nou, utilitzar-lo durant els dies anteriors. La crema hidratant, estesa per l'interior del calçat, és una molt bona solució per estovar el cuir i fer-lo més flexible. 

Els mitjons

Una bona transpiració i adaptabilitat als nostres peus contribueixen a evitar el fregament. En primer lloc, la transpiració impedeix l'excés de calor, cosa que s'aconsegueix mitjançant la utilització de teixits tècnics i/o de fibres naturals. El segon aspecte evita la formació d'arrugues i punts de fricció al teixit. En general, tingueu en compte que comprar material esportiu adequat a la nostra pell ia les nostres mesures serà fonamental per no tenir problemes d'aquest tipus. 

Hidratació

Una pell seca és més procliu a irritar-se amb el frec. Per tant, convé mimar els nostres peus de forma acurada, amb l'ús de crema hidratant i una correcta higiene. Durant la competició o l'entrenament, la vaselina col·locada en els punts estratègics del peu pot ser una bona ajuda. 

Remeis per a les butllofes

Hi ha una infinitat de mètodes casolans, bàsicament per alleujar el dolor o com a antisèptic tradicional, a base de plantes més o menys medicinals, o fins i tot solucions exòtiques i poc recomanables. El més apropiat, doncs, és seguir els passos que detallem a continuació, destinats a eliminar el problema sense risc d'infecció. 

Un cop apareixen les butllofes, el més important és extreure el líquid que contenen punxant amb una agulla (prèviament esterilitzada), però tractant d'evitar que es trenqui la pell adjacent per evitar infeccions que en llocs com els peus es poden arribar a complicar bastant. Després d'això, rentar i desinfectar la zona amb algun antisèptic i cobrir-la amb un apòsit que permeti la transpiració de la zona (evitar tiretes de plàstic). Repetir la higiene durant alguns dies fins que veiem que la pell ha recuperat la seva consistència normal i, en cas de continuar entrenant o competint, protegir la zona afectada amb pegats específics per a això. 

Deixa el teu comentari Com curar les butllofes

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom