Denuncia per contingut inadequat

Com calentar per a una sessió de fitness

 TAGS:Escalfar abans de començar el nostre entrenament de fitness és l'única forma d'augmentar el nostre rendiment esportiu al mateix temps que s'aconsegueixen minimitzar possibles lesions. El que molts no saben és que no estan escalfant de manera correcta o que s'obliden alguna cosa, un risc que pot derivar en danys en alguna part del cos.

A l'hora de fer l'escalfament és preferible deixar a un costat les màquines i aparells de fitness, per centrar-nos en avaluar el nostre cos i les sensacions prèvies a la pràctica del fitness.

El teu escalfament per a una sessió de fitness no hauria de durar menys de 5 minuts. Entre 5 i 10 seria una durada raonable, sempre que tinguis temps d'escalfar totes les parts del cos. Com ja deus saber, el control de la respiració és decisiu en l'esport i s'ha de començar a regular durant l'escalfament. Inspira i expira, plena els teus pulmons d'oxigen, comencem l'escalfament!:

  • Començarem pel tren superior i per a això mourem el cap de darrere cap endavant i de costat a costat. Primer en una direcció, repetint unes deu vegades i després en l'altra. És més important la precisió en els moviments que la velocitat, tant en aquest com en tots els exercicis d'escalfament.
  • No perdem la concentració i seguim pels braços i espatlles. Primer el dret, el girem cap endavant i després cap enrere. Ferem 10 repeticions per sentit. Ara el braç esquerre. Rotem les espatlles, les dues alhora, primer cap endavant i després cap enrere, 10 vegades també.
  • Mantenim el ritme de la respiració i situem la mà esquerra sota el colze dret, flexionem i estenem 10 vegades. A continuació repetim l'exercici amb el braç i mà contraris. Ara els canells, els girem, primer una i després l'altra. Primer a l'esquerra i després a la dreta.
  • Baixem a la cintura i comencem l'escalfament del tren inferior. Amb les mans en gerres dibuixem cercles amb la cintura cap a l'esquerra i després a la dreta. A continuació, seguim en la mateixa posició però aquesta vegada balancegem la cintura cap endavant i cap enrere. Repetim 10 vegades.
  • Flexionem els genolls, primer una i estirem, 10 vegades, després fem el mateix amb l'altra. Ara les cames. Amb la dreta comencem a donar unes petites puntades de peu a l'aire cap endavant, no molt marcades, controlades, 10 vegades. Repetim amb la cama esquerra. Prenem la cama dreta amb la mà a l'altura del turmell i la girem fins que el peu toqui amb el gluti, mantenim sense forçar comptant fins a deu. Mateixa operació amb la cama esquerra.
  • Arribem als turmells i començant pel dret girem en cercles, 10 vegades. El segueix l'esquerre, altres 10 vegades.

Si has seguit aquests senzills passos, pots estar segur que has fet l'escalfament de forma correcta, així que... a entrenar! Per comprar material de fitness que s'ajustin a les teves capacitats i necessitats-actuals i futures-, segueix els nostres consells:

Deixa el teu comentari Com calentar per a una sessió de fitness

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom