Denuncia per contingut inadequat

Com afrontar el dia de la marató

 TAGS:La marató apareix com el gran repte per als milions d'aficionats que practiquen esports al món. La seva distància (42 quilòmetres i 195 metres), així com l'esforç físic que implica, obliguen a un devessall mental enorme. No obstant, el patiment val la pena per a la majoria de participants. Amb l'objectiu d'evitar un desgast dolorós, el primer consell per afrontar aquesta cursa d'ultrafons és planejarla amb temps i adequadament respecte al nivell atlètic de cadascú. Sigues realista amb el teu cos i aquest no et defraudarà. 

El treball programat durant les setmanes, fins i tot durant els mesos previs a la cursa, donarà els seus fruits en els moments de major angoixa i neguit. Alternar entrenaments durs (hora i mitja, dues hores, rampes, velocitat) amb altres de recuperació, i fins i tot dies de descans, habituaran el teu cos a la rutina física, així com a tots els seus possibles inconvenients. En aquesta fase, és evidentment necessari l'ús de roba i calçat adequats, amb l'objectiu d'evitar lesions de consideració. Nike, per exemple, t'ofereix sabatilles com les Air Max Run Lite+ Lea, que et proporcionaran més tracció i comoditat al galop. 

En qualsevol cas, escolta el teu cos. Cadascú aguanta ritmes i exigències diferents. Si després d'aquest sacrifici, així com després d'haver normalitzat una dieta rica en carbohidrats (iogurts, fruita, amanides, arròs, pollastre, fruita seca, peix, llegums, verdures bullides, pasta i, per descomptat, begudes isotòniques, tot sense excessos), segueixes disposat a córrer una marató, el moment ha arribat. 

Abans de córrer una marató, igual que passa abans d'afrontar els entrenaments, l'organisme ha d'estar preparat. Sempre que participis a una cursa com aquesta, fes tot el possible per anar amb la digestió feta. És a dir, menja entre dues i tres hores abans, sense excessos. A més, hidrata't bé, igual que en els dies previs, abans, durant i després de l'exercici. 

Un bon esmorzar previ a la carrera estaria format per iogurt, musli, una peça de fruita i una bona hidratació d'aigua. Evita sucres i sortir de la teva rutina intestinal. No t'arrisquis prenent aliments poc habituals que puguin provocar problemes durant la cursa. El sopar del dia anterior, quan la prova és matutina, acostuma a incloure pasta, el plat preferit per molts maratonians. 

Amb dieta, hidratació, descans, preparació i l'ús d'una equipació adequada n'hi ha prou per poder completar una de les proves més dures del món. Corre, sempre dosificant per millorar prestacions a la segona part de la cursa, i sent com els teus límits creixen. Després de la carrera, fes-te un regal. T'el mereixes. 

A punt per començar a preparar la teva 1ª marató?

Deixa el teu comentari Com afrontar el dia de la marató

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom